środa, 18 stycznia 2012

Głosowanie: ostatni dzień.

Drodzy Czytelnicy,
zaczyna się ostatni dzień głosowania w konkursie Blog Roku 2011. "Starym kosmetykom" udało się dotrzeć do pierwszej setki w kategorii "Moje zainteresowania i pasje" w której zgłoszono udział ponad ośmiuset blogów o różnej tematyce. Wysoka pozycja to większa szansa dotarcia do nowych czytelników i popularyzowania wiedzy o kosmetykach i wyrobach chemii gospodarczej - i tych starych i tych współczesnych. Zachęcam gorąco do dalszego głosowania. Przypominam: żeby zagłosować trzeba wysłać SMS o treści H00629 (ha zero zero sześćset dwadzieścia dziewięć) na numer 7122
A na rysunku jeden z nowych zakupów muzealnych: stojąca, kartonowa  reklama kremu Nivea.



poniedziałek, 16 stycznia 2012

Reklama i edukacja cz 3.

 





Ulotka produktów do higieny jamy ustnej Odol (Przemysł Chemiczno-Kosmetyczny Odol Cie S.A., Lwów) promująca  właściwe nawyki higieniczne wśród dzieci. („Odol, książeczka dla grzecznych dzieci”, Lwów, lata 30-te)
Leaflet of the Odol toothpastes and mouthwashes promoting appropriate hygienic habits amongst children  (Odol Cie S.A., Lvov, 1930′s)


niedziela, 15 stycznia 2012

Gwiazdy ekranu reklamują kosmetyki


Wspieranie kampanii reklamowych kosmetyków wizerunkami gwiazd ekranu jest tak starym zabiegiem jak sama historia srebrnego ekranu i przemysłowej produkcji kosmetyków. Czytelnicy prasy polskiej pod koniec lat trzydziestych mieli okazję, podobnie jak dziś, obejrzeć reklamy importowanych kosmetyków Max Factor, zachwalanych przez hollywoodzkie gwiazdy. Wizerunkiem Normy Schearer wspierało swoją kampanię mydło toaletowe Lux (Schicht-Lever S.A.), Pola Negri występowała w reklamach kosmetyków Śnieg Tatrzański Falkiewicza. Najdalej w tego typu kampanii poszła poznańska fabryka kosmetyków Żaka wydając albumik z fotosami polskich aktorów i aktorek okraszonymi reprodukcjami autografów zachwalających kosmetyki Żaka. W prasie odbiciem tej kampanii były reklamy Przemysławki, którą promował Jan Kiepura. Żak zresztą, dość złośliwie, opatrzył albumik mottem „cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie”, co było aktualne zarówno w odniesieniu do gwiazd ekranu jak i kosmetyków.






na rysunkach: 
Ada Sari w albumie reklamującym kosmetyki Żaka
Norma Schearer w reklamie mydła Lux
Pola Negri w folderach reklamowych Falkiewicza
Reklama prasowa kosmetyków Max Factor


Movie stars advertise cosmetics 

Backing up an advertising campaigns of cosmetics with images of movie stars is such an old trick as very history of the cinema and the industrial manufacture of cosmetics.  Readers of the Polish press at the end of thirties were supposed, as similarly as today, to watch the advertisements of imported Max Factor cosmetics recommended by Hollywood stars.  The Lux bath soap (Schicht-Lever S.A.) supported its campaign up with the image of  Norma Scheare, Pola Negri appeared in ads of Snieg Tatrzański [Tatra Snow] cosmetics by Falkiewicz.  Farthest in the campaign of this type a Poznań Żak's factory of cosmetics went publishing the small book with stills of Polish actors and actresses spiced up with reproductions of autographs recommending Żak perfumes and beauty treatments. In the press this campaign was refelected by Przemysławka ads which promoted Jan Kiepura.  Żak as a matter of fact, quite maliciously, provided the small book of illustrations with the epigraph meaning "the grass is always greener on the other side of the fence, alone you don't know what you have" what was still standing both with reference to movie stars as well as cosmetics.

on pictures: 
Ada Sari advertising beauty treatments by Żak
Norma Schearer in the advertisement of  Lux soap 
Pola Negri  in an advertising brochures of Falkiewicz 
Press ad of Max Factor cosmetics

czwartek, 12 stycznia 2012

Konkurs: odsłona druga czyli głosowanie

Drodzy czytelnicy, w konkursie na blog roku 2011 nadszedł czas głosowania. Żeby zagłosować na "Stare kosmetyki" należy wysłać SMS  o treści H00629 (ha zero zero sześćset dwadzieścia dziewięć) na numer 7122. Głosowanie trwa od dziś przez 7 dni, koszt SMS-a to 1,23zł.
Miłej uwadze polecam również blogi współzawodniczące: "Czas Gentlemanów" i "Dawny Kraków".

poniedziałek, 2 stycznia 2012

Konkurs

Zgłosiłam "Stare kosmetyki" do konkursu na blog roku 2011. Zobaczymy jak sobie będzie radził, konkurencja liczna a tematyka, rzekłabym - niszowa. Bo kto by tam się pasjonował takimi starociami ;-).  Liczę oczywiście na wsparcie wiernych czytelników, o dalszych krokach będę informować.


The contest
I proposed "Stare kosmetyki" for a contest to the blog of 2011.  We will see how it will deal with, the competitors are numerous and the subject matter, I would say, quite niche.  Who would be fascinated by such antiqities ; -).   I count on supporting faithful readers of course :-).  

Reklamy sygnowane cz 5.



Kartka z bloczku reklamowego reklamującego lakier do podłóg Fritzelak (1911?). Datowanie trudne, bo data nabazgrana straszliwie. Korona w cenie wskazuje na lata przed rokiem 1920, a sygnatura na rysunku dodatkowo to potwierdza – autorem rysunku jest Adolf Karpellus (1862-1919).


A note from the notebook advertising floor-enamel Fritzelack (Fritzelak) (1911?). Difficult dating, because date is scribbled terribly.  Korona (K) in the price indicates years before the 1920, and the signature in the picture additionally  confirms it – Adolf Karpellus (1862-1919) is the author of the picture . 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...