Wspieranie kampanii reklamowych kosmetyków wizerunkami
gwiazd ekranu jest tak starym zabiegiem jak sama historia srebrnego ekranu i
przemysłowej produkcji kosmetyków. Czytelnicy prasy polskiej pod koniec lat
trzydziestych mieli okazję, podobnie jak dziś, obejrzeć reklamy importowanych kosmetyków
Max Factor, zachwalanych przez hollywoodzkie gwiazdy. Wizerunkiem Normy
Schearer wspierało swoją kampanię mydło toaletowe Lux (Schicht-Lever S.A.),
Pola Negri występowała w reklamach kosmetyków Śnieg Tatrzański Falkiewicza.
Najdalej w tego typu kampanii poszła poznańska fabryka kosmetyków Żaka wydając
albumik z fotosami polskich aktorów i aktorek okraszonymi reprodukcjami
autografów zachwalających kosmetyki Żaka. W prasie odbiciem tej kampanii były
reklamy Przemysławki, którą promował Jan Kiepura. Żak zresztą, dość złośliwie, opatrzył
albumik mottem „cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie co
posiadacie”, co było aktualne zarówno w odniesieniu do gwiazd ekranu jak i
kosmetyków.
na rysunkach:
Ada Sari w albumie reklamującym kosmetyki Żaka
Norma Schearer w reklamie mydła Lux
Pola Negri w folderach reklamowych Falkiewicza
Reklama prasowa kosmetyków Max Factor
Backing up
an advertising campaigns of cosmetics with images of movie stars is such an old
trick as very history of the cinema and the industrial manufacture of
cosmetics. Readers of the Polish press
at the end of thirties were supposed, as similarly as today, to watch the
advertisements of imported Max Factor cosmetics recommended by Hollywood
stars. The Lux bath soap (Schicht-Lever
S.A.) supported its campaign up with the image of Norma Scheare, Pola Negri appeared in ads of Snieg Tatrzański [Tatra Snow] cosmetics by Falkiewicz.
Farthest in the campaign of this type a Poznań Żak's factory of
cosmetics went publishing the small book with stills of Polish actors and
actresses spiced up with reproductions of autographs recommending Żak perfumes
and beauty treatments. In the press this campaign was refelected by
Przemysławka ads which promoted Jan Kiepura.
Żak as a matter of fact, quite maliciously, provided the small book of
illustrations with the epigraph meaning "the grass is always greener on
the other side of the fence, alone you don't know what you have" what was
still standing both with reference to movie stars as well as cosmetics.
on pictures:
Ada Sari advertising beauty treatments by Żak
Norma Schearer in the advertisement of Lux soap
Pola Negri in an advertising brochures of Falkiewicz
Press ad of Max Factor cosmetics
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz