Wydawało wam się, że ampułki zawierające „skoncentrowane” substancje czynne to kosmetyczna nowinka przełomu XX i XXI wieku? Nic bardziej mylnego. Obejrzyjcie sobie załączoną reklamę ampułek Vitahorm Antiba z 1938 roku. Reklamę zamieszczono w dwutygodniku „Kobieta w świecie i w domu” a więc w prasie popularnej a nie periodyku dla profesjonalistów. Oczywiście dziś ten produkt (zawierający najprawdopodobniej kwas retinowy i estron) nie mógłby znaleźć się na rynku jako kosmetyk, natomiast ówczesne ustawodawstwo jak najbardziej dopuszczało tego typu wyroby do obrotu na rynku detalicznym.
Everything was known?
You seemed, that ampoules containing concentrated active substances are cosmetic novelty of the end of 20th and the beginning of the 21st century? Nothing more erroneous. Look at the enclosed commercial of Vitahorm Antiba ampoules from 1938.The advertisement was printed in the fortnightly magazine Kobieta w świecie i w domu (Woman in the World and at Home) that is in the popular press rather than the periodical for professionalists. Of course today this product (containing most probably retinoic acid and oestrone) could not be on the market as cosmetic nowadays, however legislation of the time authorised the sale of products of this type on the retail market.
[Vitahorm Antiba - rejuvenates, refreshes and nourishes the skin]
[Vitahorm Antiba - rejuvenates, refreshes and nourishes the skin]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz